استفاده از سقف متحرک در شاخه‌ای از معماری ، به نام طراحی منظر نیز پرکاربرد است. در کنار پوشش، کارکرد دکوراتیو و نورپردازی این سقف متحرک ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. طراح باید ویژگی‌های همه سازه‌ها را برای ساخت سقف متحرک برقی و سقف جمع شونده به‌خوبی بشناسد و به درستی از آنها برای بخش های مختلف طراحی استفاده نماید.

سقف متحرک ابزاریست که امکان ورود نور و هوای تازه را به داخل فضا امکان‌پذیر می‌سازد. این سقف برقی متحرک در شکل، اندازه و فرم خاص ساخته می‌شوند. سقف متحرک ها گاهی بصورت مات ساخته می‌شوند.

 

ویژگی های سقف های متحرک

از  مزایای سقف متحرک  ریموتی بودن آن می باشد که خود این مهم قابلیت استفاده از سقف های ریموتی را در ارتفاعات بالاتر و خارج از دسترس به کاربر ارایه میدهد.

 

این محصول (سقف متحرک و سازه چادری) که کاربری اصلی آن در فضا های باز می باشد دارای ویژگی های منحصر به فرد جهت بالا بردن عملکرد آن می باشد که از جمله این ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ردیف

ویژگی

 
۱ مقاوم در برابر باران و ضد آب بودن  
۲ مقاوم در برابر نزولات جوی

 

 
۳ توان تحمل نیروی باد و طراح مهندسی جهت نیرو های استاتیکی و دینامیکی

 

 
۴ هدایت و درناژ آب حاصل از انواع بارش از طریق مسیر های عمودی و از داخل استراکچر خود سازه ها

 

 
۵ مقاوم در برابر نور خورشید( بسته به نوع درخواست مشتری ایجاد فضای سایه مطلق یا سایه نرم)

 

 
۶ مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی که این قابلیت اجرای سقف های جمع شونده در مناطق حاشه دریا که دارای غلظت مواد محلول و نمک در آب و هوای خود هستند را ممکن و کاربدی ساخته است.

 

 
۷ وزن سبک تر نسبت به دیگر محصولات که اجرای آن را در فضاهای روفگاردن و بام سبز را محیا نموده است  
۸ نورپردازی و تامیین نور که در طراحی آن با هوشمندی کامل دیده شده است و با تنوع در طرح نور دنیای متفاوت تری در امر طاحی فضای سبز و روفگاردن به طراحان داده است.